گاهی من...

روزنوشته ها

گاهی من...

روزنوشته ها

گاهی من...
آخرین نظرات
دوشنبه, ۳ اسفند ۱۳۹۴، ۰۱:۰۰ ق.ظ

قطار...

همان قطاری که بیست و چند سال پیش،‌ 

نوجوانی مرا میکشاند پشت پنجره خانه مان،

حالا دخترکم را میکشاند پشت پنجره مدرسه اش،

اتفاقی که فقط دماغ مرا میچسباند به شیشه تا با قیافه ای معصوم و منگول ،

 آن اتفاق تکراری را تماشا کنم

 و هیجان زده شوم 

در ذهن پویای او شعری زیبا پر از تصویر و معنا رقم زده 

که از آن خواندن آن 

حیرت می کنم ...


مشک آنست که ببوید

عطار هم آنست که از عطر مشک بگوید،‌ به هزار زبان







موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۱۲/۰۳
نجمه عزیزی

نظرات (۲)

شعرش عالیه
واقعا تبریک می گویم به خاطر چنین دختری. 
من هم عاشق قطارم. من دایما با مترو تردد می کنم. می دانی عاشق چی هستم. عاشق اینکه صاف بایستم و به قطار روبه رویم نگاه کنم که به سرعت از روبه روی من عبور می کند و برای چند ثانیه خلسه ای شیرین را در وجودت جاری می کند. گاهی از منتظر ایستادن روی سکو می ترسم. می ترسم که به خاطر ازدحام جمعیت جلوی قطار پرت شوم. بعد خودم را تصور می کنم که سریع وسط ریل می خوابم و دستهایم را روی سرم می گذارم و اینگونه نجات می یابم . زنها کلی جیغ می زنند و مردها هیجان زده منتظر پایان ماجرا هستند. راننده طفلکی نفسش حبس شده است و شوکه شده با خودش فکر می کند کاش هیچ وقت راننده قطار نمی شد. اما من صدایم در نمی آید و آرام منتظرم که کمک برسد. بعد آتش نشان ها به من کمک می کنند . من مثل یک قهرمان سالم و پیروز اما با صورت دوده گرفته بیرون می آیم . به همه شان با لبخند می زنم. خیلی ریلکس می گم آه می شه من را به جایی ببرید که لباسم را بتکانم و صورتم را بشویم. آخه یه قرار کاری خیلی مهم دارم. قیافه مردها دیدنی می شود با شنیدن این حرف مگه نه ؟ طفلکی ها نمی دانند که قرار کاری خیلی مهم من در خانه و دور میز آشپزخانه است . قرار است مذکراتی  سرنوشت ساز و مهمتر از مذاکرات 1+5در باب نوع غذایی که فردا باید بپزم با والدین گرامی انجام شود. 
راستی یزد مترو داره ؟ 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی