گاهی من...

روزنوشته ها

گاهی من...

روزنوشته ها

گاهی من...
آخرین نظرات
چهارشنبه, ۲۹ اسفند ۱۳۹۷، ۰۵:۴۴ ب.ظ

رمان کلاسیک بدون اتاقی از آن خود!


کنکوری است و کاملا آمادگی گیردادن به هرچیزی را دارد...هیش و فیشی میکند که: چقققدر وقت اضافه داری مامان!  و با خنده ام پرروتر میشود که: خوش بحالت چقدر بیکاری!!

چه کنم جان مادر که در این خانه شام و ناهار از غیب میرسد و کاسه بشقابها خود پاکشونده اند! ضمنا بچه پررو! برای یک نویسنده کتاب خواندن کار است نه بیکاری! 

جوابی ندارد اما برای اینکه تلاشش را برای ضد حال زدن به نتیجه قابل قبولی برساند افاضات میکند که: خب در آنصورت باید رمان کلاسیک بخوانی! نه روزنوشته های یک عکاس. اینجور چیزها را باید خرج وقتهای سوخته کرد!

عجالتا حس خواندن بیصدا ترک برداشته لذا برخاسته سری به در و دیوار و اجاق میزنم که انصافا شبیه عناصر روبراه خانه های خانه داران نیست اما کافیست. ..گفتگو ندارد که کافیست!

اصولا بچه را نباید پررو تربیت کرد اما روی بچه پررو را هم گاهی نمیشود زمین زد!

لذا فردا عصر بعد از هشت ساعت کلاس، آش و لاش  سراغ کتابخانه شرف میروم که: آغا رمان کلاسیک!

و اینطوریست که به اتکای شام و ناهار غیبی و ظرف های خودشوی، دست به کار خواندن جین ایر میشوم و هنوز به پنج عصر فردا نرسیده کلکش را میکنم! ... 

امواج نگاههای پرسشگر و شاکی اهل خانه که کار قشنگم کار غیرجدیم را نوعی اتلاف وقت میدانند بی تاثیر نبود بر وجدانم اما عزم و شهامت و انعطاف جین آنقدر روحم را تسخیر کرد که از همه دیوارها رد  شدم.

شیرین بود و باز هم خواهم خواند از این دست.


***

عنوان برگرفته از کتاب ویرجینیا ولف 

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۷/۱۲/۲۹
نجمه عزیزی

نظرات (۴)

به جین ایر :)
+شما بین شارلوت و امیلی و آن برونته کدوم خواهر رو بیشتر دوست دارین؟
یا کدوم کتاب رو انتخاب می کنید؟
بلندی های یادگیر یا جین ایر؟
پاسخ:
قربونت شم فقط همینو خوندم... حالا کم کم میخونم همشو اگه نق نق سارا بذاره😁
وا نق نق چرا؟
من خودم باهاش صحبت میکنم!
بلندی های بادگیر رو هم حتما بخونید. خیلی داستان قوی‌یی هستش.
این خواهران برونته همه کم عمر کردن ولی با کتاباشون تا ابد زنده‌ن!
:)
پاسخ:
نهههه..صحبت نکن 😁   
نق نق من آره؟ 
کلا همه چی رو برعکس میبنید انگار!
خانم محترم اگه من نبودم شما اسم آناکارنینا هم به گوشتون نخورده بود. 
تقصیر منه میخوام تو نویسنده شی. باشه برو تو اینستا پستای 500 کلمه ای بذار و پستای 500کلمه ای بخون، باشد که رستگار شوی. 
فقط نیای بگی چرا نشد و اینا که من پاسخگو نیستم. 
پاسخ:
بروووووو   15تیر میبینمت :))
۰۴ خرداد ۹۸ ، ۱۹:۵۳ ستاره اردانی زاده
سلام نجمه خانم
کنکور است و بی اعصابی هاش  سر به سرش نزارید دیگه!
انشاالله بعد کنکور همه چیز درست میشه!باور کنید!(من به مامان خودمم همین قول رو دادم) 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی