گاهی من...

روزنوشته ها

گاهی من...

روزنوشته ها

گاهی من...
آخرین نظرات
پنجشنبه, ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۰۴:۱۹ ب.ظ

سرطان و تحریم و از این قبیل چیزها!


پارسال همین موقعها بود که پرستار مریض عزیزی بودم. مریضی که خیلی دیر به سرطان پیشرفته اش پی برده بودند و بدن به شدت ضعیفش اصلا تاب مبارزه با آن را نداشت. پزشکها تصمیم گرفتند سلولهای سرطانیش را نشانه بگیرند و به انهاحمله کنند، اما حمله شان زودتر و بیشتر از آن سلولها به خود او اصابت کرد. عزیزمان خیلی زود با تحمل درد و رنج بسیار زیادی که شیمی درمانی به ارمغان آورده بود با زندگی وداع کرد و داغش را به دلمان گذاشت. 

سیستم درمانی حمله محور را دوست ندارم . 

خیلی سال است که دوست ندارم و در این سالها فهمیده ام که سیستمهای درمانی دیگری هم هستند که خیلی ملایمتر و آسانتر بدن را تقویت میکنند تا عرصه بر عامل بیماری زا تنگ شود و بدون هزینه و آسیب به میزبان، بدن را ترک کند.

این روزها با رفقای تحریمی چانه میزنم، مثل فریاد ماهی زیر آب. خفه میشوم از بس که نمی فهممشان. رفقا معتقدند اگر میتوانی حمله کن به سرطان و اگر نمیتوانی قهر کن بگذار، مرض،‌سرطان و میزبان و من و تو را با هم نابود کند. شهوت نابودی را در چشمهای این عزیزان میبینم و حتی بیشتر از سرطان از آنها میترسم. 

احساس میکنم حتی اگر به معجزه، سکان در دست اینان بیفتد باز هم با هیچ چیز مثل تمام شدن و تمام  کردن حال نمیکنند.


موافقین ۳ مخالفین ۰ ۹۶/۰۲/۱۴
نجمه عزیزی

نظرات (۷)

اگر میتوانی حمله کن به سرطان و اگر نمیتوانی قهر کن بگذار، 
کم گه اینو نگفتم
پاسخ:
چی گفتی جان خواهر... صاف و پوست کنده بگو حرف حسابت کدوما هست و کدوما نیست. بیش از حد تحملم مشتاق دانستن جواب این سوالم بیتا جان!
☺☺☺اینکه همش حمله بود برای درمان تحریمی ها
پاسخ:
نه دیگه آشنا جان! گفتیم حمله نمیکنیم نگفتیم غصه نمیخوریم خسته نمیشویم مثل ماهی زیرآب فریاد نمیزنیم یا آنقدر گیس تحریمیها را در خیالمان نمیکشیم که شب خوابش را ببینند!!  دیگه اونقدرها هم منفعل نیستیم ما
راس میگه بابا.این خود حمله اس.
اینکه از یه تحریمی منفعل به قول شما یه تصویر مخوف ارائه شده که شکی درش نیست. یه تحریمی تا اونجا که من نظراتشونو می دونم میگه با اصل سیستم مشکل داره.این آقا و اون آقا هر دو جزئی از این سیستمن و همراهی باهاشون هم اخلاقا درست نیس هم دردی رو دوا نمی کنه.
نمیدونم با کیا بحث کردی،چه جور تحریمیایی ولی وقتی از ذات نابودگرشون می نویسی،در حدی که شهوت نابودی....و می ترسم....فک می کنی  میشه رو اینا اسم غصه خوردن یا خسته شدن گذاشت. متأسفانه شما عصبانی شدیدوخشن و این باعث میشه پشت سر هم اشتباه کنید.مثل همین پست و مثل پست آقا معلم که از سلامت پای تحریمی ها ی هشتاد و چهار تا به حال غصه می خورد .
پاسخ:
بیتا جان من فقط با شخص شخیص خودت صحبت کرده ام و چیزی جز این برداشت نکرده ام که :‌رای نمی دهم چون همه شون جزئ این سیستم هستند و انتخاب اونایی که کمی بهتر هستند قراره نابودی و از هم پاشیدن سیستم را به تعویق بیندازد. تو وقتی میگی سیستم منظورت حکومته اما من میشنوم :‌من و تو و سارا و صدرا و اهورا و مهراوه و... اینه که میگم شهوت نابودی!   اینه که میگم حاضری برای نابودی سرطان خودمون هم از بین بریم. باور من اینه که  توی بدترین شرایط سیاسی هم "مردم"‌ و آدمها و خانواده ها و آموزش تعیین کننده اصلی سرنوشتن نه نظام سیاسی.  

حالا تو راست و روشن و واضح بگو ببینم از تحریم چه دستاورد ایجابیی انتظار داری؟   منظورم اینست که چه کاری را برایت انجام میدهد؟ لطفا کارهایی که نمیکند را نگو(مثل تایید نظام و...)
بقول بنده ی خدا یک اصلاح طلب باید به اصول پایبند باشه.اگه اشتباه میگم بگو:هر کسی حق داره رای بده همون اندازه هم حق داره رای نده.خب.تو این مدتم بنا به علاقه ی همه بحثهایی هم تو این زمینه صورت گرفته.به نظرت اگر طرف بحث تو رو نپذیرفت روانشناسیش به عنوان یه گروه اجتماعی  که در هر شرایطی میخواد فقط نابود کنه اخلاقیه؟ 

راستش من فعلا گییییجم...تحریمیای این پست من بودم؟! ما که بحثی نداشتیم.😳شروع کردیم ولی شروع نشده گفتی نمی خوای ادامه بدی.😳

نمیشه که هیچی نگم.کاش وبلاگ منم فیلتر نبودتا اونجا می نوشتم و ...
راستش انقدر این بحثا تو شبکه ها زیاد بوده که بنظرم خنده داره با وجود اونهمه مطلب اینجا بحث راه بنذازیم.ینی اگرم خواستی میفرستمشون برات اینجا جا نمیشن...
اما فعلا من رفتم تو یه عوالم دیگه ای(((: اینکه بین اینهمه عاقل و فرزانه تو من دیوانه رو چرا برای نمونه ی تحریمیت انتخاب کردی.همین همسر گرام بنده میتونست حسابی دلیل بیاره برات و حرفای تو رم بشنوه .خلاصه که درسته تحریمی تو این مملکت کمیاب و چه بسا نایابه نه اون قدری که تو بری سزاغ اونی که روحیه اش دقیقا همینه و ربطش بدی به جمیع تحریمیا.نگو همه اینجورن که همسر گرام بنده مثال نقض حی و حاضرشه
پاسخ:
برام بنویس بیتا جان هرجا که دوست داشتی...حداقل کنجکاویم حل میشه. دموکراسی آزادی بیان خویش را مراقبت میکنه نمیگه که همه مث هم فکر کنن یا اگه فکر یکی را دوست نداشتی باهاش حرف نزن یا بحث نکن. دنبال ساختن چی و ایجاد چی هستید دقیقا؟ من و ما هدفمون مشارکت در  تشکیل دولتی هست که کمتر مزاحممون بشه تا زندگیهامونو بسازیم. از اونایی که هر فنیو بلدن بیشتر کمک بگیره. بذاره دوستداران آب و هوا و زمین پاک در جهت اشاعه باورهاشون تلاش کنن. تو و شما دنبال مشارکت در ایجاد چی هستین؟   

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی